Pengaruh Penggunaan Buku Paket Terhadap Hasil Belajar Siswa SD

  • Abay Rostika SD Negeri Bojong 4, Pandeglang
Keywords: Handbook, Learning Achievement

Abstract

This study aims to determine the effect of handbook towards students’ result. A method of data collection is done through pre-test and post-test using a quantitative approach. This study used an experimental design. The data analysis technique used is quantitative descriptive. Results of the data analysis showed that the price of the tcount of 2,826 and 2,000 ttable with significance α=0.05 and df 58. Then to test the hypothesis, H0 refused and H1 accepted. This shows that the use of hand book has an enormous influence on students’ result.

References

Arikunto, S. (1990). Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.

Mohamad, A. (1983). Guru dalam Proses Mengajar. Bandung: Sinar Baru.

Mudjiono. (2002). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.

Nasution. (1984). Berbagai Pendekatan dalam Proses Belajar Mengajar. Jakarta: Bina Aksara.

Oemar, H. (1986). Strategi Belajar Mengajar. Bandung: Pustaka Martina

Raka, J. (1983). Wawasan Kependidikan Guru. Jakarta: Depdikbud.

Ridwan. (1997). Statistika 1. Bandung : Alfabeta.

Santosa, E. (2005). Kamus Bahasa Indonesia. Surabaya: Pustaka Dua.

Slameto. (1995). Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya, Jakarta: Rineka Cipta.

Sudjana, N. (1990). Penelitian Proses Hasil Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Sudjana, N. (2005). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar.Bandung: Remaja Rosda Karya.

Winarno, S. (1986). Pengantar Interaksi Belajar Mengajar. Bandung: Tarsito.
Published
2016-04-11
How to Cite
Rostika, A. (2016). Pengaruh Penggunaan Buku Paket Terhadap Hasil Belajar Siswa SD. MENDIDIK: Jurnal Kajian Pendidikan Dan Pengajaran, 2(1), 55-64. https://doi.org/10.30653/003.201621.32
Section
Articles